nurfadila shahran







Hello and Assalamualaikum.Welcome here!!! I am Nurfadila Shahran.Owner of this blog.Do follow me yeah.I hate copycats.. LOL :)

Entries Owner Link Stuff











OLDER POST | NEWER POST




Owner : Dyla♥Me
Tutorial : Schaa Al Hassan
Other : Favim Adobe Background

free glitter text and family website at FamilyLobby.com



I ♥ Matematik......

huh.. sebenarnya ramai students yg xsedar kepentingan MATEMATIK dan skop kerjaya yg melibatkan matematik.. mmm..jom kite check this out!!!!

Dewasa ini, matematik memainkan peranan penting dalam pengajian. Kehidupan seharian yang semakin canggih memang tidak dapat mengabaikan peranan matematik. Selain itu, perkaitan antara dunia pekerjaan dan pembelajaran menjadi semakin penting. Oleh yang demikian, matematik merupakan salah satu komponen utama dalam membina kerjaya masa depan pelajar memandangkan sumbangan yang diberi oleh matematik dalam pelbagai bidang.


Realitinya, masih ramai di kalangan pelajar yang tidak tahu mengenai prospek kerjaya dalam bidang matematik. Walaupun hakikat sebenarnya ialah bidang matematik turut menjanjikan peluang kerjaya yang cukup luas meliputi pelbagai jenis bidang pekerjaan seperti bidang kewangan, kejuteraan, aeroangkasa, automotif, geologi, perubatan dan sebagainya
                       


Selain itu, pendedahan awal perlu diberi kepada para pelajar tentang kerjaya – kerjaya yang melibatkan matematik untuk memberi galakan dan menarik minat pelajar untuk mempelajari matematik. Kesedaran tentang kerjaya adalah penting pada peringkat kanak – kanak dan remaja. Ini kerana ianya akan mempengaruhi pilihan dan aspirasi kerjaya pelajar di masa hadapan kelak. Justeru itu, melalui majalah dunia matematik ini para pelajar akan dapat mengetahui dan menerokai secara mendalam kerjaya – kerjaya yang terdapat di dalam bidang matematik ini.


Thanks for reading...♥ ♥ ♥

0 lovely words








free glitter text and family website at FamilyLobby.com