nurfadila shahran







Hello and Assalamualaikum.Welcome here!!! I am Nurfadila Shahran.Owner of this blog.Do follow me yeah.I hate copycats.. LOL :)

Entries Owner Link Stuff











OLDER POST | NEWER POST




Owner : Dyla♥Me
Tutorial : Schaa Al Hassan
Other : Favim Adobe Background

free glitter text and family website at FamilyLobby.com



urghhh...stressnye........

Hello and Assalamualaikum semua..mm hari ney msti rmai yg stress kn?? cm akulaa right now aku memang stress giler sampai rasa da nk pecah kepala kot.. ade yg stress sbb study ade gk sbb gado ngn bf ke n ade gk stress sbb bende2 remeh yg merimaskn..

Apa yg pasti,setiap org mesti kena tempuh pelbagai dugaan dlm kehidupan masing2. Haa aku nk share something..ape kata kita cuba kurangkan stress dengan melakukan some simple thing..it is easy..jom try..


Firstly, dengarlah favourite song korang.. confirm kita akan rasa lebih tenang. aku lak suke dengar lagu yg sentimental cket..huhu.. baru sejuk n tenang rasanye dlm hati aku.. the most important thing, menurut kajian lagu sememangnya memainkan peranan dlm mempengaruhi emosi seseorang.. Haa..kalau kita dengar ayat2 Al-Quran n zikir2 pn psti kita akan merasa cepat tenang..

Girl Smiley Face And Leaves

mm..senyumlah,senyumlah,ahai cek mek molek.. haa..seterusnya smile!! kalau korang nk tawu kuasa yg terpancar drpd senyuman mampu membebaskan tekanan dan ketegangan otot pada wajah.. apa yg pasti kita akan rasa lebih tenang n lebih ceria bile senyum..once kita senyum, kita akan rasa lebih positif n more confident..so..senyum sokmo laa.. 


and lastly..pejamkan mata n muhasabah diri..mm..pejamkan mata kita sebentar dan cuba bayangkan perkara yg boleh menenangkan hati kita..kalau aku, aku akan bayangkan aku dapat hadiah RM10 000 n g shopping sepuasnya..haa besnye..hehe.. sambil berangan tu..cuba musahabah diri n fikir balek masalah yg berlaku.. ape yg sbbkn masalah tu terjadi n mcm mane kita nk hadapi & atasinya..fikir slowly jgn ikutkan hati & perasaan.. n finally doa kt Allah agar dipermudahkan segala urusan di dunia dan akhirat..


Thanks for reading...♥ ♥ ♥

0 lovely words








free glitter text and family website at FamilyLobby.com