nurfadila shahran







Hello and Assalamualaikum.Welcome here!!! I am Nurfadila Shahran.Owner of this blog.Do follow me yeah.I hate copycats.. LOL :)

Entries Owner Link Stuff











OLDER POST | NEWER POST




Owner : Dyla♥Me
Tutorial : Schaa Al Hassan
Other : Favim Adobe Background

free glitter text and family website at FamilyLobby.com



sos lada hitam for chicken chop..easy!!!

Assalamualaikum..

mmm..mesti terliur kan kalau dapat makan chicken chop.. yummy!! yummy!!
haa..aritu my mom goreng r ayam goreng tepung berempah..walaweyh..sedap giler..


pastu aku pikir lagi complete kalau ade sosnye..especially black paper or brown sos..wohohohoho..lapar rasenye lak.. on that day..aku dengan rajinnye mule buat sos lada hitam untuk ayam tue..
wah..semangat giler aku!! resepi ney memang familiar n senang sangat nak buat.. aku pun belajar dengan mak aku buat bende ney..



haa..bahan-bahannye..


3 sudu bsr mentega 
1 biji bwg besar bombay dicincang(bwg besar biasa pun bole)
2 ulas bwg putih dicincang
2 sudu bsr tepung gandum
1 susu bsr sos tiram
1/4 cwm sos lada hitam maggie
1 ulas kiub ayam 
2 cwn air

cara-caranya:

1. pnskan kuali.pastu tambah mentega
2. add bwg bsr dan bwg putih cincang.kacau sehingga naik bau.
3. add tepung gandum.kacau rata supaya x bergentel. add air serta kiub ayam.
4. biar mendidih dan memekat sedikit. add sos tiram dan sos lada hitam maggie
5. kacau rata..bila dh pekat tutup api

dah siap n sedia utk dimakan.. sedap.. xcaye? try r n rasa sendiri.. ~
::ngee::



Thanks for reading...♥ ♥ ♥

2 lovely words








free glitter text and family website at FamilyLobby.com